سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وصیت نامه شهدا
نوشته شده در تاریخ جمعه 91 اردیبهشت 29 توسط خادم الشهدا

&     اِنَّ اللهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمْ الُجّنَّة (آیه 111 سوره توبه) بدرستیکه خداوند ، جان و مال اهل ایمان را ، به بهای بهشت خریده است .

    &     اِنَّا فَتَحْنَا لَکَ فَتْحاً مُبیناً (آیه 1 سوره فتح) از خداوند بزرگ ، فتح و پیروزی حق بر باطل را طلب می‌کنم و به یقین می‌دانم که فتح از آنِ اسلام است .

    &  اَللّهُمَ اهْدِنی مِنْ عِنْدِکَ : خداوندا هدایتم نزد توست . تو که انبیا و ائمه عظام(س) و رهبران خود را یکی پس از دیگری برای هدایت ما فرستادی ، و من یقین دارم که آنان لایق و سزاوار اطاعتند و ما موظّفیم که از دستوراتشان اطاعت کنیم .

& وَ اَفِضُ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ : و از فضلت بر من ببخش . همانا ، این فریضه‌ای از جانب تو بر من است که در جهاد در راه تو ، شرکت نمایم و فضل و بخشش تو را در میدان جنگ ببینم .

& وَ اَنْشُر عَلَیَّ مِنْ رَحْمَتِکَ : و رحمتت را بر من بگستران . بدرستیکه رحمت واسعه تو در این است که توفیقم دهی در راهت ، شهید شوم و با شهادت خود ، رحمتت را ، انتشار دهم .

& وَ اَنْزِلْ عَلَیَّ مِنْ بَرَکاتِکَ : و برکاتت را بر من فرود آر . و من از تو ، نعمت و برکت شهادت را برای خود ، مسئلت می‌نمایم و از شما می‌خواهم که اگر لطف خدا شامل حال بنده شد و به رحمت ایزدی پیوستم ، نصایح و وصیتّهایم را که در این صفحه مندرج و مذکور است ، بخوانید و بدان عمل نمائید .

ابتدا چند وصیّت به خانواده و بستگانم :

         1ـ اگر جسدم را یافتید ، مرا در کنار شهید «مصطفی قاسم‌پور» به خاک بسپارید و اگر آنرا نیافتید و یا به اسارت رفتم ، هیچگونه نگرانی به خود راه ندهید و همچنانکه قبلاً نیز متذکّر شده‌ام برایم سیاه نپوشید و صورت خود را نخراشید .

         2ـ از فرزندانم می‌خواهم دیون و بدهی‌هایی که میزان و مقدار آنها را در دفتری که در منزل است و برایتان مشخص کرده‌ام ، به عنوان ردّ مَظالم به صاحبانشان پرداخت نمائید و در خصوص اموال و اولاد شما وارثین مطابق دستورات شرع مبین اسلام رفتار کنید که غیر از آن نه من راضیم و نه خدای من راضی است !

         و امّا بعد لازم می‌دانم که چند وصیّت را برای عُموم بگویم :

         1ـ بنده در زندگیم ، از اوّل بچگی با اطلاع اهل محل ، همواره در امور خیریّه شرکت نموده و مردم را به فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» دعوت و خود و آنان را از مُحرَّمات و تخلّفات معمول ، منع کرده و و بارها نیز به شرکت در میادین رزم ، افتخار حضور یافته‌ام ، خویشتن را مکلَّف به اجرای اوامر الهی و دستورات پیغمبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه اطهار(س) و رهبر عزیزمان «حضرت امام خمینی» دانسته‌ام ، چرا که بنده بهتر از همه چیز «امر به معروف و نهی از منکر» را با فضیلت می‌بینم و بر این که این جنگ ، هم نوعی جهاد کفایی است به خوبی واقفم و برای رفع این مسئولیّت مَفروض ، قدم به قدم ، به جبهه‌ها اعزام گشته و از خداوند متعال می‌خواهم که توفیقم دهد در این جنگ از اوامر وی کوتاهی نکنم و آنچه را که برایم مُقدَّر و مُقرّر فرموده است ، عطا فرماید ، چرا که من راضی به رضایت اویم .

         2ـ از خداوند بزرگ ، برای جمیع امّت شهید پرور و اخوان و فامیلها و اهل قریه و طایفه‌ها و برای هموطنان شریف ملّت ایران ، امیّد نجات و رستگاری دارم و از آنان می‌خواهم که راه شهیدان را که تنها راه اولیاء و انبیا الهی است را کاملاً ادامه دهند و مطابق دستور رهبر کبیرمان که فرمودند : «ما مرد جنگیم و از جنگ نمی‌هراسیم» عمل کنند و برای رضایت خداوند سبحان نسبت به رهبری و اطاعت از اوامر ایشان کوتاهی و عناد نورزند و با جان و مال در خدمت وی بوده و در راه خدا جهاد کنند .

         3ـ و امّا شما ای شنوندگان عزیز و خوانندگان محترم ، به منظور شرکت در نبرد حق علیه باطل و پیکار در راه خدا به جبهه‌ها بشتابید که رضایت خداوند و خشنودی شهیدان در آن است ، و هرگز اجازه ندهید که اهل کفر بر گروه ایمان غلبه کنند و کاری نکنید که اسلام و اسلامیان در برابر آنان ضعیف گردند بلکه کاری کنید که پرچم « لا اِلهَ اِلاَّ الله ، مُحَمَّداً رَسُولَ الله(ص)» را از دولت مقدّس ولایت فقیه اَخذ و آنرا به انقلاب عظیم و ولایت کریمة حضرت آقا امام‌زمان(عج) متصل و منتهی سازید .

«خدایا ، خدایا ، تا انقلاب مهدی(عج) ، خمینی را نگهدار»

به امید پیروزی اسلام بر کفر جهانی

                                                                      والسلامحاج علیرضا قاسم‌پور

                                                                                 15/3/1362




قالب وبلاگ